20 Oktober, 2009

we were torn apart =(

aku ingat lagi dulu ... masa mula2 aku melihat dia ... memang mata aku tidak berkelip . orangnya memang dari jauh nampak sangat redup matanya . masa tu dia bejalan keseorangan . aku teringin untuk menegurnya . tapi gemuruh jiwaku membuatkan darahku menjadi beku . tulangku mereput lalu menghilangkan seluruh upayaku untuk bergerak .

tapi dia seakan memahami maksudku, bahawa aku inginkan dia menjadi cintaku . dia mengangkat mukanya sebagai tanda menerima maksudku . serta merta jantungku berdegup kencang mengalirkan darahku yg tadinya beku menjadi deras sederas2 nya . aku hanya mampu tersenyum sendiri sambil berdoa harapanku menjadi kenyataan .

lama kelamaan, kami menjadi kawan rapat. memang banyak perkara kami lakukan bersama . mendaki,menonton,menyanyi,makan,minum,malah tidur pun sebantal.pada waktu itu aku sangkakan akulah kekasihnya.setiap masalah diajukan padaku.setiap niat perilaku disampaikan padaku terlebih dahulu.terasa diriku sangat penting pada dia.

bak kata orang tua, mimpi tak semuanya indah. begitu juga dengan persahabatan kami.setelah kegagalan dia mendapatkan apa yang dia nak ... dia terus berubah.bukan macam dulu.bukan macam yg dulu.

aku tak salahkan dia. mungkin banyak silap dari pihak aku. cuma yang aku kesalkan ... akhirnya kami terpisah jugak walaupun aku dah cuba pertahankan apa yang aku ingin pertahankan.aku yang banyak bersungguh mencari dia.ambil tau hal dia walaupun kami jauh.

apa yang aku korbankan seolah2 tak penting. dia just 'take thing easy' je bila ngan aku.takpelah.farewell my friend.semoga kamu bahagia dengan kehidupan baru tanpa kawan yang melecehkan macam aku.




sayonara, ichiro shinji


1 ulasan: