22 Oktober, 2009

MANUSIA MAKIN KECIL ?

nak dijadikan cerita, lately ni aku selalu sangat terjumpa dengan makhluk2 kenit kat tempat2 yang aku selalu pass by . selalunya bila aku tunggu bas ... akan ada 2 atau 3000 budak sekolah tunggu bas skali ngan aku . kebanyakannya cina yang x mandi dan muka masing2 selebet . nasib baik baka diorang tuh jenis rambut lurus . kalau kerinting macam keling ? aku tataw nak gelarkan ape .

dalam segerombolan kambing ais tuh ... separuh drpd diorang bersaiz sangat kecik . x padan sengan umur . memang kecik . bak kata topek macam negro dengan kak nurul (penari) . jauh giler beza . dan bila aku dah naik bas ngan diorang tuh ofkos aku kena selalu mengalah bagi diorang yang duduk . tapi tetap ada gak yang berdiri .

semua maklum yang aku ni besar (bukan gemuk ye bff & tya) dan tinggi, so kadang2 tuh aku tak perasan budak2 kecik yang berdiri sebelah aku . banyak kali jugak aku terpijak diorang . hahah . sori apek ... tak sengaja . dan yang paling membuatkan aku bengang plak ... diorang pon sama je terpijak aku . pelik lak aku . kalau aku terpijak diorang boleh diterima sebab diorang kecik . tapi kalau diorang terpijak aku ?

ada salah satu si kecik ni memang wajib berdiri sebelah aku . halus giler . macam budak darjah satu . padahal dah form 4 . (aku taw dari buku yang dia selalu peluk ) . dia je la yang 24 jam asal bas brek je pijak aku . nak je aku hempuk . nasib baik dia kecik . selain budak2 skolah yang kecik2 tuh ada gak minah2, mak2 ataw bapak2 yang naik bas gak gi keje . dan majoriti semuanya kecik dari aku . menyebabkan aku terasa diri aku sangatlah besar .

kat tempat aku pon sama . bos aku sendiri pon kecik giler daripada aku . (cuma pangkat dan jeritannya besar ) . makcik kat kedai makan sebelah ni pon kecik je aku tgk . sepupu2 aku . jiran2 rumah aku . kenapa ek ? ahhh . pening . hope2 la akan ada balik baka2 yang sama saiz ngan aku . bff pon majoriti besar2 kan ? so tak sesuai kalau dapat pasangan yang kecik . hehehe . no fence !!


1 ulasan: